• Formų pildymas portale
  • Elektroninių formų ir pildymo instrukcijų simbolių reikšmės
  • Formų pildymas portale
  • Puslapio arba priedo įterpimas
  • Formų pildymo / peržiūros lango struktūra
  • Duomenų išsaugojimas
  • Kaip atsisiųsti duomenis?
  • Pradėtų pildyti formų statusų reikšmės
  • Formų statusų reikšmės
  • Formos pasirašymas portale

    1 Kaip pasirašyti užpildytą formą EDS portale?

     
    Vartotojas gali pasirašyti tiesiogiai EDS portale pildomą formą deklaruotu kvalifikuotu sertifikatu.

    Dėmesio! Už kitus asmenis pildomus ir teikiamus dokumentus galėsite pasirašyti tik turėdami asmens jums nustatytą elektroninio pasirašymo teisę (žiūrėti EDS svetainėje, pasirinkus atstovaujamą asmenį „NUSTATYMAI“ -> „Atstovavimas“ -> „Atstovaujamas asmuo“).

    Dėmesio! Portale pildomas formas gali pasirašyti tik tuo metu prisijungęs vartotojas.
    Užpildę norimą formą, paspauskite mygtuką „Pasirašyti ir pateikti“:



    1 pav. Formos pasirašymo ir pateikimo inicijavimas

     


    Jei Jūs nesate deklaravę sertifikato EDS portale arba neturite teisės pasirašyti už pasirinktą mokesčių mokėtoją, Jums bus parodytas atitinkamas pranešimas:
     


    2 pav. Pasirašymas negalimas
     


    1.1 Užpildykite pasirašomos formos metaduomenis

     
    Pasirodžius naujam langui su pasirašomos formos metaduomenimis, užpildykite arba pakoreguokite privalomus laukelius (pažymėtus *). Paspauskite mygtuką „Tęsti“:



    3 pav. Pasirašomos formos metaduomenų užpildymas



    Peržiūrėkite pasirašomos formos metaduomenis. Jei pastebėjote netikslumų – spauskite mygtuką „Sugrįžti“ ir duomenis patikslinkite. Jei įvesti asmens duomenys yra teisingi, spauskite mygtuką „Patvirtinti“:



    4 pav. Pasirašomos formos metaduomenų peržiūra



    1.2 Peržiūrėkite užpildytos formos duomenis



    Pasirašomos formos metaduomenims užsivėrus, peržiūrėkite užpildytos formos duomenis. Dokumento formos šiame žingsnyje koreguoti neleidžiama. Jei formos duomenyse pastebėjote netikslumų, paspauskite mygtuką „Uždaryti“ ir pakoreguokite suvestus duomenis. Jei formos duomenys yra teisingi, paspauskite mygtuką „Tęsti pasirašymą“:



    5 pav. Formos peržiūra ir pasirašymo tęsimas



    1.3 Pasirinkite pasirašymo infrastruktūrą



    Priklausomai nuo parašo formavimo įrenginio, reikia pasirinkti pasirašymo infrastruktūrą.



    1.3.1 Naudojant stacionariąją pasirašymo infrastruktūrą



    Pasirašinėjant su USB atmintine arba kortele, reikia rinktis stacionariąją pasirašymo infrastruktūrą ir paspausti mygtuką „Tęsti“:



    6 pav. Stacionariosios pasirašymo infrastruktūros pasirinkimas



    Sistema paleidžia programą, skirtą pasirašymui:



    7 pav. Stacionarios pasirašymo infrastruktūros paleidimas



    Dėmesio! Pasirašymui su stacionaria infrastruktūra Jūsų kompiuteryje turi būti įdiegta nemokamai platinama „Java“ paleidimo aplinkos programa („Java runtime environment“ – http://www.java.com/en/download/installed.jsp). Nuoroda į šią programą yra portalo prisijungimo puslapyje.

    Jums bus parodytas sertifikatų saugyklų, kurioms Jūsų kompiuteryje yra įdiegtos tvarkyklės, sąrašas:



    8 pav. Sertifikatų saugyklos pasirinkimas



    Jei pasirašymo programai Jūsų kompiuteryje nepavyks aptikti įdiegtų sertifikatų saugyklų tvarkyklių, bus parodytas klaidos pranešimas:



    9 pav. Nerasta sertifikatų saugykla



    Kai pasirinksite sertifikatų saugyklą, programa paprašys Jūsų įvesti sertifikatų saugyklos PIN kodą:



    10 pav. Raktų saugyklos PIN kodo įvedimas



    Patekus į sertifikatų saugyklą, reikia pažymėti savo sertifikatą, su kuriuo norite pasirašyti, ir paspausti mygtuką „Pasirašyti“:



    11 pav. Sertifikato, kuriuo pasirašomas dokumentas, pasirinkimas ir pasirašymas



    Po kelių sekundžių dokumentas bus pasirašytas ir automatiškai pateiktas, o kompiuterio ekrane atsiras sėkmingą pateikimą patvirtinantis pranešimas.



    1.3.2 Naudojant mobiliąją pasirašymo infrastruktūrą



    Pasirašinėjant mobiliuoju telefonu reikia rinktis mobiliąją pasirašymo infrastruktūrą („Mobilioji“) ir nurodžius mobiliojo ryšio operatorių paspausti mygtuką „Tęsti“:



    12 pav. Mobiliosios pasirašymo infrastruktūros pasirinkimas



    Įveskite savo mobiliojo telefono numerį (numerį telefono, su kuriuo bus pasirašoma paraiška), bei asmens kodą. Paspauskite mygtuką „Tęsti“:



    13 pav. Telefono numerio ir asmens kodo įvedimas



    Sistema kreipiasi į mobilųjį operatorių, patikrina, ar Jūsų mobilusis abonentas tikrai turi sutartį dėl elektroninės tapatybės ir ar Jūsų kvalifikuotas elektroninis sertifikatas yra aktyvuotas. Po keleto sekundžių sistema praneša, jog surado elektroninį tapatybės liudijimą ir paprašo patvirtinti, ar tikrai norima panaudoti būtent šį liudijimą. Jei sutinkate, paspauskite mygtuką „Taip“:



    14 pav. Elektroninio tapatybės liudijimo patvirtinimas



    1.3.2.1 Pasirašymas UAB „Bitė“ mobiliojo ryšio operatoriaus atveju



    Kai inicijuojama pasirašymo procedūra, kompiuterio ekrane UAB „Bitė“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju rodoma pasirašomo dokumento santrauka:



    15 pav. UAB „Bitė“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju rodoma pasirašomo dokumento santrauka

     


    Tuo tarpu mobiliojo telefono ekrane po 5-15 sekundžių parodomas pranešimas „BITES el.paraso paslauga: pasirasykite“. Paspauskite telefono mygtuką „Gerai:



    16 pav. UAB „Bitė“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju gautas pranešimas



    Patikrinkite, ar kompiuterio ekrane matoma santrauka yra tokia pati, kaip ir telefono ekrane. Jei telefone matoma santrauka ir kompiuteryje sutampa, spauskite telefono mygtuką „Gerai:



    17 pav. UAB „Bitė“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju rodoma pasirašomo dokumento santrauka



    Įveskite PIN kodą (6 skaitmenų) ir spauskite mygtuką „Gerai“:


    Dėmesio! Neteisingai įvedus PIN kodą 5 kartus, pasirašymo funkcija yra negrįžtamai blokuojama.



    18 pav. UAB „Bitė“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju įvedamas PIN kodas



    Po kelių sekundžių dokumentas bus pasirašytas ir automatiškai pateiktas, o kompiuterio ekrane atsiras sėkmingą pateikimą patvirtinantis pranešimas.



    1.3.2.2 Pasirašymas UAB „Omnitel“ ir UAB „TELE2“ mobiliojo ryšio operatorių atveju



    Kai inicijuojama pasirašymo procedūra UAB „Omnitel“ ir UAB „TELE2“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju, kompiuterio ekrane rodomas pasirašomo dokumento verifikacijos kodas:



    19 pav. Kompiuterio ekrane rodomas pasirašomo dokumento verifikacijos kodas



    Tuo tarpu mobiliojo telefono ekrane po 5-15 sekundžių parodomas pranešimas „VMI kontrolinis kodas“. Patikrinkite, ar kompiuterio ekrane matomas kontrolinis kodas yra toks pat, kaip ir telefono ekrane. Jei kodai sutampa, paspauskite mygtuką „OK“:




    20 pav. Telefone rodomas pasirašomo dokumento verifikacijos kodas


    Įveskite sPIN kodą (UAB „Omnitel“ atveju) arba PIN kodą (UAB „TELE2“ atveju)  ir spauskite mygtuką „OK“:



    21 pav. UAB „Omnitel“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju įvedamas pasirašymui skirtas sPIN kodas



    Žemiau parodyta, kurioje vietoje yra nurodomas UAB „Omnitel“ suteiktas pradinis sPIN kodas:



    22 pav. UAB „Omnitel“ mobiliojo ryšio paslaugų atveju pateiktas pradinis sPIN kodas



    Po kelių sekundžių dokumentas bus pasirašytas ir automatiškai pateiktas, o kompiuterio ekrane atsiras sėkmingą pateikimą patvirtinantis pranešimas.



    1.4 Dokumento pasirašymo portale klaidos



    Jei portale pildomą dokumentą bandoma pasirašyti kito vartotojo, nei yra prisijungęs, parašu, portalas parodo klaidos pranešimą:


    23 pav. Nesutampa prisijungęs vartotojas ir pasirašantis asmuo

     

    Susijusi informacija
Versija 1.0.0.114
Duomenys yra konfidencialūs.