Valstybinės mokesčių inspekcijos elektroninio deklaravimo sistema (toliau – EDS) suteikia mokesčių mokėtojams galimybę elektroniniu būdu pateikti mokesčių deklaracijas ir kitus dokumentus, atlikti kitas su mokesčių deklaravimu susijusias procedūras:
- Asmuo, sėkmingai pateikęs deklaraciją elektroniniu būdu, neturi teikti šios Deklaracijos popierinio varianto;
- Elektroniniu būdu pateikta deklaracija turi tokią pat juridinę galią, kaip asmens pasirašyta ir įprasta tvarka pateikta deklaracija.
Per EDS galima:
- Pateikti mokesčių deklaracijas, prašymus įregistruoti į Pridėtinės vertės mokesčių mokėtojų registrą / išregistruoti iš Pridėtinės vertės mokesčių mokėtojų registro;
- Peržiūrėti Valstybinės mokesčių inspekcijos turimą informaciją apie savo (fizinio asmens) pajamas ir išlaidas, kitą informaciją, skirtą gyventojų pajamų mokesčiui apskaičiuoti;
- Peržiūrėti Žemės mokesčio deklaracijų duomenis;
- Administruoti sistemos vartotojų teises.
Naudojimosi EDS privalumai:
- Galite užpildyti ir teikti dokumentus bet kuriuo paros metu;
- Jums nereikia vykti į Valstybinę mokesčių inspekciją ir pateikti dokumento popierinio varianto;
- Gaunate patogias dokumentų užpildymo ir tikrinimo priemones bei galimybę užpildyti dokumentus tiesiogiai portale („online“);
- Operatyviai gausite elektroninį pranešimą apie deklaracijos priėmimo rezultatus arba apie pateiktoje deklaracijoje rastas klaidas (neatitikimus);
- Pateikę teisingai užpildytą deklaraciją elektroniniu būdu, Jūs turėsite galimybę greičiau susigrąžinti sumokėtą pajamų mokestį ar PVM permoką, greičiau atlikti kitas administracines procedūras (pvz.: gauti pažymą apie atsiskaitymą su biudžetu).
Teisinė informacija:
Papildoma informacija:
Norint pradėti dokumentus teikti elektroniniu būdu, reikia su mokesčių administratoriumi sudaryti Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį. Sutartį mokesčių mokėtojai (fiziniai ir juridiniai) gali sudaryti elektroniniu būdu, arba raštu, atvykę į AVMI.
Norint sutartį sudaryti elektroniniu būdu, reikia...
Norint sutartį sudaryti raštu, reikia...
Dėmesio! Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos primena, kad Dokumentų teikimo elektroniniu būdu taisyklių, patvirtintų 2010 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. VA-83 (Žin., 2010; Nr.: 90-4800), 6 punkte numatyta, jog mokesčių mokėtojai (juridiniai asmenys) Dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartis su Valstybine mokesčių inspekcija gali sudaryti elektroniniu būdu, t.y. pasirašydami sutartis elektroniniu parašu. Daugiau informacijos apie tai, kas gali pasirašyti juridinio asmens sutartį elektroniniu parašu, per kiek laiko Valstybinė mokesčių inspekcija pasirašys sutartį, kokios teisės sistemoje suteikiamos sutartį pasirašiusiam asmeniui ir kitais klausimais, rasite Pagalbos skiltyje.
Norint pakeisti šiuo metu galiojančius EDS vartotojus, suteikti teises naujiems vartotojams ar atlikti kitus mokesčių mokėtojo sutarties pakeitimus (jeigu tokie pakeitimai po 2010 m. liepos 30 d. yra daromi pirmą kartą), reikia sudaryti naują sutartį ir pasirašyti tiek sutarties priedų, kiek vartotojų atstovaus mokesčių mokėtoją. Fiziniai ir juridiniai asmenys tai gali padaryti elektroniniu būdu (prisijungę prie EDS) arba sutartį su apskrities valstybine mokesčių inspekcija sudaryti raštu. Pagal naująją tvarką sudarytose sutartyse (jų prieduose) EDS vartotojams galima suteikti daugiau teisių sistemoje.
Jeigu mokesčių mokėtojui nėra poreikio keisti iki 2010 m. liepos 30 d. sudarytos sutarties, tai jo vartotojai dokumentus teikia senąja tvarka.
Norėdami raštu sudaryti arba pakeisti sutartį, galite užpildyti sutarties ir / arba jos priedo projektą ir tiesiogiai arba paštu atsiųsti jį apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai. Kokiu adresu galima pateikti dokumentų teikimo elektroniniu būdu sutartį?
Norint atsisakyti kito mokesčių mokėtojo suteiktų teisių, galima:
- Elektroninio deklaravimo sistemoje pasirinkus konkretų mokesčių mokėtoją, skiltyje „Mano informacija“ / „Nustatymai“ / „Mokėtojo nustatymai“ / „Atstovavimo teisės“ spustelti mygtuką „Atsisakyti suteiktų teisių“ arba
- Apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai pateikti prašymą.
Kaip sužinoti, kad teikimas elektroniniu būdu pavyko?
Apie deklaracijos priėmimą EDS ir jos apdorojimo rezultatus asmuo gali sužinoti:
- savo vardu prisijungti prie EDS ir skyrelyje „Pateiktų dokumentų istorija“ patikrinti deklaracijos priėmimo EDS faktą;
- asmuo papildomai gali būti informuojamas jo nurodytu elektroniniu paštu, jeigu informavimo elektroniniu paštu nustatymus yra pasirinkęs.
Galimi failų statusai elektroninio deklaravimo sistemoje
Galimi dokumentų statusai Elektroninio deklaravimo sistemoje
Reikalavimai interneto naršyklei:
- HTML vesijos 4.1 palaikymas;
- SSL v3. šifruoto HTTP kanalo palaikymas;
- JavaScript modulių palaikymas naudotojo kompiuteryje pagal Microsoft JavaScript standartą (Internet options -> Java (sun) – nurodytas naudojimas);
- Failų persiuntimo išsiuntimo / atsisiuntimo palaikymas (upload/download);
- HTML rėmelių (frames) palaikymas;
- Darbo seanso identifikatorių palaikymas (session cookies).
Rekomenduojama naudotis šiomis interneto naršyklėmis ir ne senesnėmis, nei nurodyta, jų versijomis:
Microsoft Internet Explorer 6.x, Opera 9.x, Mozilla FireFox 2.x , Apple Safari (MAC vartotojams)
Dėmesio! Rekomenduojama, kad naršyklės nustatymai būtų standartiniai (default), taikomi diegiant naršyklę. Esant tam tikriems naršyklės saugumo (security) nustatymams, Java naudojimo apribojimams kai kurios EDS funkcijos, gali neveikti.